۵راهکارمهم در کسب و کار

۵ راه برای اینکه مشتری همیشه شما را انتخاب کند

این پست را به اشتراک بگذارید :

۵ راه برای اینکه مشتری همیشه شما را انتخاب کند :

۱- بیش از یک فروشنده باشید :
اگر شما یک کارآفرین هستید (یا میخواهید باشید) این گام راحت خواهد بود برای شما؛ زیرا فروش قسمت جدایی ناپذیر کسب و کار شما خواهد بود.
حتی اگر در شرکتی و در بخش فروشی فعالیت دارید و میخواهید فروش خود را افزایش دهید: چیزی بیش از یک فروشنده باشید؛ چطور؟

شما باید چیزهای بیشتری از مشتریتان بدانید نسبت به فروشنده های دیگر, هرچقدر اطلاعات شما از مشتری تان بیشتر باشد, میتوانید بهتر نسبت به شرایطش او را برای خرید راهنمایی کنید پس برای اینکه اطلاعات بیشتری از مشتری تان به دست بیاورید

در رابطه با : صنعت مشتری تان, موقعیتش در بازار و مهم تر از همه مشتریه مشتری تان تحقیق کنید و اطلاعات جمع آوری کنید.

۲-گوش کنید, یاد بگیرید و تحقیق کنید :
۸۰% فروشنده ها که فقط ۲۰% از سهم فروش کل را برای خود و یا در شرکت دارند در حوزه ای بیشتر از حوزه محصولشان و خدماتشان اطلاعات ندارند.
اما ۲۰% برتر که فروشی بالا را همیشه به خود اختصاص میدهند اطلاعات بسیار زیادی از محصولات و قیمت ها و شرکت های دیگر دارند؛ آنها به غیر ازینکه میدانند محصولشان چکار میکند, بلکه میدانند محصولشان برای مشتری چه کارهایی میتواند انجام دهد, مشتریشان چطور با محصول به اهدافشان میرسند, چه جایگزین هایی به غیر از محصول خودشان برای مشتری وجود دارد و مزایا و معایب آنها چیست و … پس همیشه اطلاعات بیشتری از محصولتان, محصولات مشابه و نیازهایی که محصول شما و محصولات مشابه میتوانند برطرف کنند تهیه کنید.

۳- ارتباطات بیشتری ایجاد کنید :
کافی نیست که یک ارتباط مالی فقط با مشتری داشته باشید و همیشه صحبت های شما حول خرید و فروش و تخفیف و … باشد. بلکه با مشتری خود ارتباطات بیشتری بسازید, افراد بیشتری به او معرفی کنید برای مشکلاتی که شما و محصولتان قادر به حل آن نیستید و از او برای محصولتان مشتری های همکاری را بخواهید معرفی کند, همکاریتان را گسترش دهید.

۴- امکان حل مشکل به صورت مستقل :
جدای از اطلاعات و علم و تحقیقات و … شما به مشتری تان فرصتی بدهید تا بدون اینکه به شما وابسته باشد هم بتواند مشکلش را حل کند و احساس نکند برای حل مشکلش تحت فشار است حتما از شما خرید کند.
شما با این روش به مشتری نشان میدهید محصول شما راه حل مشکلش است اما گزینه های دیگری هم دارد و اگر بخواهد او خودش از شما خرید میکند و احساس نمیکند محصولی به او فروخته شده است.
بهترین و طلایی ترین این راه حل پیدا کردن مشتری برای مشتری تان هستید زیرا مشتری بهترین راه حل است زیرا او پول وارد مجموعه میکند و ناخودآگاه میتواند مشتری شما را به خرید از شما راغب کند.

۵-قرار ملاقات بگذارید :
اگر تمام کارهایی که گفته شد را انجام دهید ,خواهید دید ناخودآگاه شما عضو درونی شرکت مشتری تان هستید تا یک شخص غریبه و بیرون سازمان او و این یعنی شما به ملاقات های کاریشان دعوت خواهید شد زیرا نه تنها یک فروشنده هستید بلکه یک مشاور ,مشتری و دوست هم هستید و در این مرحله دیگر نیازی به فروش ندارید , ناخودآگاه آنها فقط از شما خرید خواهند کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بابانوئلی که برندها ساختند